/Files/images/mr/80109962.png

/Files/images/mr/img11.jpg

Є на планеті дороге серцю місце – рідна школа. Кожного робочого дня, мов крихітні гомінливі струмочки, зливаючись у єдиний бурхливий потік, прямують сюди учні. Учнів у школі багато, і всі вони різні: охайні і не дуже, бешкетники і сором'язливі, веселі і сумні, а школа – першопочаток усього. Мабуть, не було жодної людини, яка б від усього серця не висловлювала любові до рідної школи і свої тривоги за її долю, яка б не покладала на неї найбільших надій, бо свою долю в майбутньому бачила невідривно від долі рідної школи.

Школа – це маленька держава-республіка. Її громадяни – учні, батьки, вчителі, а отже, за визначенням, вони є рівними в своїх правах. Батьки та вчителі – дорослі. Вони добре знають чи мають знати свої права, навіть вміють їх захищати. Учні – неповнолітні. Значна частина з них своїх прав не знає, не вміє їх захищати. Деякі вчителі та окремі представники адміністрації, а також частина батьків користуються своїми перевагами дорослих і порушують невід‘ємні права дітей. Щоб забезпечити реалізацію своїх прав, учні в навчальному закладі можуть створити свою організацію, яку називають «учнівське самоврядування». Саме ця організація має допомогти у організації шкільного життя

Самоврядування

– це: метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;

– складова частина системи педагогічних закладів, оскільки воно вирішує специфічні завдання у створенні єдиного колективу дорослих і дітей;

– наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;

– принцип організації життя дитячого колективу;

– діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.

Метою роботи учнівського самоврядування є:

- згуртування учнівської молоді на корисні, добрі справи;

- виховувати в дітях кращі риси громадянина України;

- формувати успішну особистість;

- захищати права, інтереси учнів, робити життя насиченим і цікавим.

Основні принципи організації учнівського самоврядування

- Школа – для дитини, а не дитина – для школи.

- Особистість виникає в ранньому дитинстві, а дитина в школі –повноцінна особистість.

- Особистість дитини – суб‘єкт у педагогічному процесі.

- Успішна особистість – мета освітньо-виховної системи.

- Кожна дитина талановита.

- Кожна дитина має право на помилки.

- Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.

Кiлькiсть переглядiв: 1019

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.